Artrose GLA:D

​GLA:D er et specifikt uddannelses- og træningstilbud til alle med symptomer på artrose (slidgigt) i knæ- eller hofteled.

Formålet er gennem specifik træning og tilegnet viden at reducere smerte, forbedre funktionen, lette dagligdagen og undgå eller udsætte en operation. Dette forløb foregår i alt over 10 uger.

Ved første besøg, vil du komme ind til en undersøgelse hos en fysioterapeut, hvor dit problem vil blive undersøgt. Derudover vil du blive testet og re-testet og være med i kvalitetsregisteret.

Over to gange er der patientundervisning, som er et vigtigt element, hvor du lærer om artrosens kendetegn, risikofaktorer, symptomer, behandlingsmuligheder, træning og fysisk aktivitet, smertehåndtering, hjælp til selvhjælp m.m.

Efter patientundervisningen påbegyndes træningen, som er holdtræning, men tilpasses dog den enkelte. Dette foregår under fysioterapeutisk vejledning 2x i ugen over 6 uger.

Ved lægehenvisning er prisen gældende efter sygesikringens takster. Er du medlem af sygesikring Danmark kan du også få tilskud. Se mere om priser her.